torsdag 2 februari 2017

Dygn 12

Finaste mamma Fidelie <3


Ännu har inga ögon öppnats och ni må tro jag kikat efter många gånger.
Men inte riktigt redo att skåda världen än. Hörselgångar har inte heller öppnats.
Var och drog med dammsugaren tätt till lådan idag och ingen reaktion.
Igår hade de lite party-bajsparty.
Tur att Fidelie är duktig på att städa.
De var lite lösa i magen troligen har Fidelie ätit något skulle gissa på Frolicen 
(vi har tränat lite frysmarkering) som valparna reagerat på.
Visst är hon söt söta Susanne?

Här ser ni lite spår efter partyt innan Fidelie och jag storstädade.
Men de är så söta Lisbeth överst och Conny underst.

Sen har  vi Allan tvärtemot. 
Ja ni ser själva!
Alltid på fel håll.

Men det händer mycket även om inte ögonen öppnats.
De rör sig mer aktivt i lådan.
Balanserar på sina små ben.
Sture är riktigt flitig. 

Men allra mest myser man hos mamsen.

Visst får vi ha lite bio idag med?
Hoppas ni inte tröttnar.


Här hör ni en ilsken Lisbeth som inte får mat fort nog.

Börjar en äta vaknar alla!
Vet ni vad? Inatt har jag vågat sova med släckt lampa.
Första gången sen de föddes men jag har ficklampa bredvid sängen så jag kan titta till när jag vaknar.
Hönsmamma var det ja !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar