söndag 5 februari 2017

2 veckor

Igår var det ingen mer än Lisbeth och Conny som öppnat sina ögon idag har alla det.
Nu går det undan !
Även igår så hörde jag ett ilsket illvrål inne från dem och nej inte Allan denna gång utan det var 
Sture som råkat komma ur lådan. Den är ju väldigt låg än i ingången men börjar dra ihop sig för en höjning.
Sen har vi den där Allan eller Tjalle Tvärvigg.
Jag som är en hönsmamma och kan göra hönor av fjädrar tycker att han borde sätta fart mer i vikten.
Men han är pigg , rund och ökar i vikt varje dag.
Men eftersom han är mindre än de andra är det ibland svårt för honom att ta för sig bland tuttarna men jag lovar han är inte den som ger sig.
Men idag beslöt jag att jag ska ge han lite ersättning mellan målen, en liten extra skjuts.
Fidelie ligger inte i lådan lika mycket längre utan väljer utanför , så han kan inte fixa mellanmålen på egen hand.
Provade idag OCH tror ni jag blev populär???
Noop!
Så fortsättning följer =) 
Just nu är det han som utmärker sig allra mest i lådan.
Lisbeth,Conny och Sture de är väldigt lugna tar saker med ro.
Susanne och Kajsa har mer drag av Allan. Envisa och ger sig inte.
Är så kul nu när deras personligheter utvecklas. 
Idag har vi tagit veckobilder.
Uffe fick vara hjälpreda idag.
Tror Susanne misstyckte för hon passade på att bajsa honom i handen.
Jag asgarvade för Uffe är aningen äckelmagad =D=D=D

Ni ser inte mycket men öppnade är de. 
Vikt 776 g
Vikt 567 g
och måste jag tillägga "normen" är att en valp ökar ca 2-4 g  av sin vuxenvikt per dag
och han har ökat nästan 100 g sen sist samt att vågen jag har slår när de inte ligger stilla
och Allan ligger inte still.

Vikt 864 g
Han tittar med stora ögon !

Vikt 842 g
Precis som Lisbeth. Det gör mycket att deras varit öppna lite längre


Vikt 836 g
Var svårt att få bild när han tittade.
Tyckte väl han var för cool för att visa upp sig;)


vikt 756 g
Lilla blyger <3
Små springor men man ser hennes ögon.
Lilla sötnosen.


Hela gänget efter fotosession

Vet ni vad???
Dessa ljuvliga små valpars pappa
KINGEN
Blev Svensk Utställnings Champion igår.
Stort GRATTIS Tord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar