måndag 13 februari 2017

3 veckor .......1 dag försent

Natten till igår vakande jag av ljud. Satte ner min fot på golvet och nuddande vid något mjukt och varmt. Fram med ficklampan och vad fann jag. Alla valpar på rymmen. Haspen på lådan hade gått upp och valparna hade hur kul som helt.
Inatt har jag gjort ännu en ny lärdom. Lille Allan har en fördel ,ja enligt honom själv eftersom han inte har så mycket hull och dra runt på så är han smidigt som en liten iller. Så han har utvecklat en teknik att oavsett om haspen är på eller inte så klättrar han över. 
Bara att inse valplådans tid är snart över.
Idag ska jag också presentera valparnas tilltalsnamn på dem som är klara.
Först ut är :
MOLLY
Söt som socker men så heter man ju supersöta också.


Söta Allan är inte riktigt klart vad han ska heta ....tror jag.
Vet att det finns förslag.

Men ball är jag ändå!!!


Sture får heta Sture ett tag till för där vet jag inte än.

Men vad är fel på Sture? heter väl alla störtsköna killar ????


LEAH
Leah passar så fint på läckerbiten.


Och denna cooling 
är
FELIX

 Coolt namn på cool kille



LYKKE

 Lykke är ett ord som identifierar precis vad hennes familj känner
för denna kalaspingla.

Idag hade vi även annan premiär på den kulinariska fronten och idag var det betydligt
godare meny än maskmedel.
Hinner inte mer än sätta ner fatet med smakportion och det ser ut så här:

 Verkade vara efterlängtat och ingen som helst tvekan hos någon





Bordskick tränar vi in senare =)

Fidelie var snäll för hon tog både disken 
och

bjöd på milkshake till efterrätt.

Jag har börjat med att berika valplådan med nya saker.
Idag fick de stifta bekantskap med moroten,
En skön kompis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar