tisdag 14 mars 2017

SPA dag

Sådana här bilder gör mig glad!
Tre "fostrande" läs busande mammor. Snacka om att livet leker för de små.
Stackars gamle Caspian fick hjärtsnörp idag. En valp rymde när vi öppnade grinden och rusade fram till gammelgubben. Han frös av fasa =D =D Bara tittade med en blick "vad gör jag? rädda mig"
Han gillar inte valpar eller rättare sagt han är livrädd för dem. Valpen fick gå in till de andra och Caspian flydde in i grovköket.

Så här somnar Lykke allt som oftast på min fot. 
Hon är den av valparna som har mest yttre likheter med Fidelie. Ser så mycket av valp Fidelie i henne.

Molly poserar.
Men vad har text och bild ovan att göra med dagens rubrik??
En sak ska ni veta små 7 veckors valpar luktar inte hallon alla gånger.
Snart ska vi till babymattes  jobb och då måste man lukta gott.
Så idag blev det till att ansa tasspälsen, prova på trimmern, bada och inte minst fönen.
Först ut idag blev Salt och det var inga konstigheter alls. Vattnet var väl ingen riktig höjdare till en början men ..
Älskar när man pysslar med honom.

Felix är full av bus men älskar vara i famnen och mysa.
Titta så han njuter när jag gör honom fin på tassarna.
Var ko lugn med både vatten,trimmer men fönen njaeee 

Känns som om jag repeterar mig men de är så otroligt lika.
som ni ser Sture älskar också att bli ompysslad,
Trimmern var inget läskigt.
Vatten var ok efter en stund och får man bli fönad hos babymatte är det helt ok.


Tjejerna då vad tyckte de?
Men hallå!!!!! Alla tjejer gilla väl att bli fina?
Vattnet var väl även där sådär till en början men när schampo flaskan kom fram
var det skönt att bli masserad. Fönen var ok om man fick stå hos babymatte.


Molly`s tan blir bara tydligare och tydligare.
Men den som gillade vatten allra minst . Kolla blicken!
Tror hon kommer gilla havsbad mycket bättre ;)
Men trots att det inte var så populärt så finner hon sig i det men ville sitta 
riktigt i famnen och bli fönad. Allt för att jag skulle bli riktigt blöt tror jag.


 Sist idag var Leah. Om hon var ett busfrö innan så är hon lugnet själv numera.
Precis som sin mamma.
Finns inget som hetsar upp henne. Inte ens vatten!
Fönen var lite läskigt men vande sig snabbt.

 De är så fina allesammans. 
Man kan omöjligt ha en favorit.
Älskar deras underbara framåtanda kombinerat med deras
mjuka sätt och att de verkligen vill ha närhet och njuter av det.

1 kommentar:

  1. Skulle kunna ta med mig alla hem!😘❤!
    Kram Pernilla i Malmö

    SvaraRadera