söndag 12 mars 2017

7 veckor

Hur sjutton kan de redan vara 7 veckor? Dessa underbara små juveler!
En väldigt lugn och harmonisk kull.
Fulla av glada spelevinker. Busiga just nu utan tvekan är Felix och Lykke.
Fullt ös och spring i benen. Så här såg det ut när jag skulle försöka ställa Felix fint:


Igår kom äldsta sonen hem med sin kompis som inte träffat vildarna innan.
Känns bra att se att de gillar träffa nya famnar. Det slutade med Lykke somnade i Sandras famn.
 De älskar att vara ute och är inta altandörren öppen så blir de sura och stämmer upp i allsång.
Säger bara tur det varit varmt ute så dörren kan stå på glänt.
Idag skulle Uffe och jag ge oss på den stora uppgiften att försöka ta ståbilder.
Jag har väl några morr till kameramannen men men 
motivet kan aldrig bli fel med sådana här skönheter bara ungefär allt annat;)

Molly
vikt 2490 g
Det där med att stå tyckte hon var totalt onödigt.

Sen var det dags för sista avmaskningen.


 Salt
vikt 2670 g

Var riktigt duktig för att vara första gången.


Också lite avmaskning till honom med.


Sture
Vikt 3224 g

Står som om han aldrig gjort något annat.

och det belönar jag med äcklig avmaskning 

 Men han fick ju en kram med men han verkar gilla den sådär tror jag med tanke på tungan.

Leah
Vikt 3130 g

Denna lilla rultan som blivit en smäcker feminin tjej.

 Avmaskning slipper man inte undan.

Felix
Vikt 2860 g

När han väl busat av sig och med hjälp av lite mutor
så stod han så fin så.
Godis är gott!

TVI   TVI   TVI

Lykke
vikt 2410 g
Tyckte väl det här med ståbilder är rätt tramsig.
Jag har lite klagomål på fotografen som tagit kortet i en vinkel
så det ser ut som om hon inte har en hals.

trots den blicken blev det avmaskning ändå.


 Valparna har blivit avmaskade med welpan som är ett multipreparat och tar hakmask,spolmask samt  piskmask. Fast jag har ju egentligen inte sett en enda mask hos dem men nu är det ordentligt gjort iallafall .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar